نحوه ورود، درخواست و تکمیل فرم های مربوطه در سامانه میخک جهت ارائه خدمات کنسولی به هموطنان گرامی.
نحوه ورود، درخواست و تکمیل فرم های مربوطه در سامانه میخک جهت ارائه خدمات کنسولی به هموطنان گرامی.
به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می رساند؛ کلیه امور مربوط به وکالتنامه، گواهی امضاء، تایید گواهیها و مدارک دانشجویی، گذرنامه، صدور شناسنامه فرزند، برگ عبور و ... از طریق سامانه میخک انجام میگیرد. لطفا ابتدا توسط مرورگر google chrome سامانه میخک را به فارسی و یا به انگلیسی(mikhak.mfa.ir) سرچ نموده و با مشاهده صفحه مورد نظربه ترتیب ذیل عمل نمایید:
1- آیکون ورود به سامانه را انتخاب نمایید.
2- صفحه دوم باز شده و آدرس پست الکترونیکی (ایمیل)، کد ملی متقاضی و کد امنیتی را وارد نموده سپس آیکون رمز یکبار مصرف را فعال می نمایید.
2- رمز یکبار مصرف به ایمیل شما فرستاده میشود که در صندوق ورودی و یا اسپم ایمیل شما قرار میگیرد.
3- سامانه وارد صفحه دوم میشود که باید رمز یکبار مصرف و کد امنیتی را وارد نموده و آیکون ورود با رمز یکبار مصرف را فعال نمایید.
4- صفحه جدید در سامانه باز میشود که شروع به وارد نمودن اطلاعات شخصی خود می نمایید.
5- پس از ذخیره اطلاعات شخصی 8 آیکون جدید به اسامی امور وکالتنامه، امور گذرنامه، امور تحصیلی(دانشجویی و دانش آموزی)، امور حمایت های کنسولی و قضائی، آپوستیل، امور تابعیت و آمار فردی قابل مشاهده میباشد.
6- با وارد شده به هر آیکون و درج اطلاعات و بارگزاری مدارک، درخواست شما ثبت میشود و با به همراه داشتن کد رهگیری و اصل مدارک( شناسنامه، گذرنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت و ... ) به بخش کنسولی سفارت مراجعه می نمایید.